HTML

Antipropaganda

Nem vagyok politikus, sem közgazdász. Azt írom, amit érzek, nem azt amit mások mondanak. Fikázás nem érdekel, a véleményed viszont igen!

Friss topikok

  • energiagorilla: @Blázser Bozsó: köszköszikössz! :) (2013.05.02. 15:56) A rezsim letornázta a rezsim
  • Leilan83: @Pakos: Teljesen igazad van, nincsen kire szavazni. Ez az ország lehúzhatja a rolót. (2013.04.25. 17:07) Mégis nagy dohány a dohány
  • micsoda?: Bocsánat, nem ide szántam:-( (2013.04.19. 08:41) Sirályos
  • antiprogpaganda: Több mindenkinek: Nem vagyok jobbikos, ha jól értelmezitek a mondataimat, kitűnik, hogy én nem azt... (2013.04.06. 18:05) Gerendás emigráns

Közellensúly

2013.04.18. 20:48 antiprogpaganda

A rezsim letornázta a rezsim

Címkék: rogán rezsi

Újabb botrányos cselekedetet hajtott végre a kormány. Legfrissebb ember és országellenes merényletük, hogy megpróbáltak szembe menni az energiaszolgáltatókkal, és (magyarul mondva) megpróbálták lealkudni az árakat. Mennyire gáz. Rogán óráján és táskáján csámcsognak olyan emberek, akik ezek összértékénél drágább autóval járnak még a WC-re is, nem fölösleges dolgokról van szó, hanem mindennapi általános tárgyakról, és ha már az ember megteheti, miért ne a jobbat vegye meg? Nem tudom már mi kellene az elégedetlen, irigykedő polgároknak, hogy rájöjjenek, mennyire nem várhatják el semelyik kormánytól, hogy bármit adjanak, úgy is lesz egy mindenkinél erősebb ellentábor, aki megpróbálja a lehető legnegatívabb oldalról ellehetetleníteni. Miért nem tudunk néha örülni is valaminek? Én örülök. És azt is tudom, hogy vannak emberek, akiknek az a havi 5-10 ezer forint igen is nagy segítség.

Valóban nem a legjobb módszer megterhelni a szolgáltatókat, de a nyílt lehúzás elleni kampánytéma szerintem nem rossz, ezt tudja a megbokrosodott  bal oldal is, ezért a propagandagépezet ez ellen mutat minden irányból.

A legjobb megoldás szerintem az volna, ha versenyhelyzetet teremtenének a szolgáltatók között, a mobiltelefon cégeknél ez bejött, egymás alá lövik a percdíjakat, 10 év alatt sokat konszolidálódott a telefon és internet költség ennek köszönhetően. Szerintem az sem baj (bár ez lehet színjáték), hogy odaszólt a kormány a szolgáltatóknak, hogy srácok nem túlzás ez már egy kicsit?!
Sajnos ott lett elrontva ez a történet teljesen, amikor az állam az energia szolgáltatást kiadta a kezéből, az emlegetett extra profittól és az ellenőrzés lehetőségétől teljesen elesve, mindezt úgy, hogy az ilyenkor szükséges választási lehetőségeket nem adták meg az embereknek, így mindenki bele lett kényszerítve egy új, de logikailag olyan döntésbe, amiből kedvezőbb vég kifejlett semmiképpen nem alakulhatott ki.

Szeretném ha kicsit felnőnének az emberek agyban és lélekben, és nem testvér-féltékenységi harcba torkollna minden változás ami történik, hanem lássuk meg néha a DOLGOK JÓ OLDALÁT is, most azt, hogy nem kell hónap végén annyi rezsit fizetni. Ennyi lenne, szerintem nem is nehéz, én így csinálom, és megy.

136 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://antipropaganda.blog.hu/api/trackback/id/tr625233605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elwood 2013.04.19. 09:44:03

"megpróbálták lealkudni az árakat"

lóf*t alkudtak. hoztak egy rendeletet és levitték.

miért nem adják ingyen ? akkor lenne itt a kánaán, akkor örülhetne mindenki.

Veetee 2013.04.19. 09:44:46

"Sajnos ott lett elrontva ez a történet teljesen, amikor az állam az energia szolgáltatást kiadta a kezéből, az emlegetett extra profittól és az ellenőrzés lehetőségétől teljesen elesve"

Ott, b.meg. A kizárólagosan állami tulajdonú MVM Zrt., mint áramnagykereskedő 2011-es adózás utáni eredménye majdnem 46 milliárd, a teljes villamosenergia-szolgáltató szektoré 31 milliárd. Ráadásul úgy, hogy az egyetemes szolgáltatás - lakossági és kisfogyasztók - évek óta masszívan veszteséges. És most ebből kell csökkenteni 10 %-ot.

2012-re az MVM-től 90 milliárd körüli adózás utáni eredményt várnak.

Akkor most kinek is van itt extraprofitja?

Állam-vizsga 2013.04.19. 09:47:56

@Gera: Én is felröhögtem. KB. eddig olvastam a cikket mert a többit előre ki tudtam találni hogy mi írt.

Egy tipikus példája annak hogy még vannak olyanok akik egy az egyben beveszik a propaganda dumát. Szomorú.

873ujr3rk 2013.04.19. 09:50:31

abetyárját. én bizony örülök, mert a budapesti 120 négyzetméteres lakásom mellett a bakonyi házam rezsije is csökken és ha a vízdíjakat is megvédik, nem kell esővizet gyűjtenem, vagy kutat ásatnom, mert a 3000 négyzetméteres kertem is vidáman öntözhetem majd a csapról.
az így megmaradt pénzt félretehetem gyermekeim külföldi iskoláztatására.

kössz orbán !

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.04.19. 09:51:56

Kedves antipropaganda: Az megvan, hogy csak akkor éri meg egy céget üzemeltetni ha az ezzel elért hozam nagyobb mint a bankokban kapható betéti kamat?

Ha ezt nem érjük el, akkor nem lesz befektető és a cég nem fog működni. Nem baj, majd a haverok megveszik és lehet emelni a hatósági árat a jó és garantált profithoz.

Van aki szerint gázra, villanyra, stb. mindig szükség van, így itt a profit garantált, ezért ez a befektetés az állampapírokkal, stb. lehet egy szinten. Minden ezen felüli profit indokolatlan extraprofit.

A valóság az, hogy jelenleg ezen a piacon is verseny van. Bármikor kellhet hálózat fejlesztésre költeni, bármikor kellhet a hálózat javítására meglepetésszerűen költeni, mert a természet közbeszólt. Soroljam?

Ráadásul nem csak a profit, hanem a cég értéke sem biztos, hogy megmarad, így a tőkéd is veszélyben lehet.

Pl. csökken a géz iránti igény (hőszigetelés, alternatív fűtési megoldások), vagy kevesebb áram fogy (napelemek EUs pénzből).

kennyking 2013.04.19. 09:52:07

Ez egy ilyen ország.Ha lefele mennek az árak, akkor sír az ország, ha emelkednek az árak, fellélegzik a nép, mosolygósra vált mindenki.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 09:52:48

@Mária: Ez több mint valószínű :-)
+1

nemsirunk 2013.04.19. 09:55:17

@Blázser Bozsó: Normális esetben az államnak erős ellenőrző és szabályzó szerepe van, de nem kézivezérli az egész gazdaságot, sőt nálunk ma már szinte a magánéletet is. Az energiacégek alapítását és működését is nagyon szigorúan kellene ellenőriznie, hogy ne működhessenek ilyen ukrán maffiacégek, de ezen túl a valódi cégeket nem szabadna ellehetetlenítenie, és pláne nem szabadna állami kézbe vennie az egészet. Szabályozott, ellenőrzött versenyhelyzet kell, mindenkinek ez a legjobb. Ahogy az egész nyugati világ működése is bizonyítja: az szabályozott kapitalizmusban működő országokban van a legmagasabb életszínvonal (ha nem számítjuk az olajországokat), minden más gazdasági modellt hosszabb távon csak erőszakkal képesek fenntartani és eközben az életszínvonal is sokkal alacsonyabb.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 09:56:09

@Veetee: Extraprofitja a Századvégnek és hasonlóknak van.

Akik annyi támogatást kapnak egy ilyen posztért, mint egy gázszolgáltató éves "extraprofitja".

Na ezt nevezem én extraprofitnak.

Egyallampolgar 2013.04.19. 09:59:06

Nagyon nagyon jó poszt jót röhögtem :) A kedves vezető letornázta és mi még ennek sem tudunk örülni.

Nagyon igaz. Valahogy ezzel a rezsicsökkentéssel foglalható össze az a primitív fillérbxxzó sötétség ami kádáros hagyományként itt van hazánkban. Ki is használja Orbán népszerűség növelésre. Valaki meg még tapsol is hozzá.
Azért persze ki kell majd fizetni ezt is, csak később. Esetleg más néven.

Elijah_Baley 2013.04.19. 09:59:45

hm, a pártközpontban újabban kedélyjavító tablettákat osztogatnak, vagy zanakszot viszkivel?

Egyallampolgar 2013.04.19. 10:01:13

@TheElf:
"Az megvan, hogy csak akkor éri meg egy céget üzemeltetni ha az ezzel elért hozam nagyobb mint a bankokban kapható betéti kamat?"

Maga meg mit jön ezzel? Láthatja, hogy nincs meg. A 2+2=5 van meg. A szeretet minisztérium megtanította.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 10:04:13

@De gustibusaut bene, aut nihil:
Pedig már Joszif Visszarionovics Sztálin is megmondta: Elvtársak, ne kövessük el azt a hibát, hogy bedőlünk a saját propagandánknak!

gombosg 2013.04.19. 10:05:02

@Baldrick68:
Abszolút egyetértek, a rezsicsökkentés az energiatakarékosság ellen van. Akik eddig ki tudták fizetni a gázt, ez után simán picit többet fognak fűteni.

Ráadásul egy nagy energetikai pályázat (amit részben akár az energiaszolgáltatókkal is finanszíroztathattak volna, ha már ennyire a különadók lovagjai...) magyar vállalkozásokat mozgatott volna meg: napkollektort, hőszivattyút stb. magyar cégek is képesek gyártani, beszerelni. Így továbbra is a 90%-ban orosz gázt égetjük, nem csökkent az energiafüggőség.

Ezért mondom, hogy a populista intézkedéseket nem elhinni kell, hanem összefüggéseiben vizsgálni. Ha a kormány eggyel messzebbre tekint, ugyanannyi energiával egy hasznos intézkedést is hozhatott volna.

nincs1itt 2013.04.19. 10:05:09

Na szépségem, drááága posztoló. 5-10000 Ft-os csökkenést már kivesézték előttem. De! Mivel ismerem a külhoni bér viszonyokat és rezsi díjakat, ezért halkan súgom meg: nagy vonalakban nyugaton! is ennyi a rezsi díja havonta. De volt egy táblázat az órabérekről: Mo: 7,91 EUR(ez már önmagában is röhejes), de Németország: 31 EUR. Kezded kapiskálni??
Ha nem, akkor segítek:
Mo.-n bruttó átlagbér 223.000 Ft/hó, azaz 176 órás munkahónappal számolva, az annyi mint: 1267 Ft/óra ez euróban: 4,36 EUR/óra. Csak semmi pánik, mert kicsit nyugatabbra, bruttó 17-25 EUR/óra, világosodik??
Akkor még valamit, kb 3 millió szegény él az országban, akiknek a villanyszámlájuk 500Ft-al lett kevesebb, gáz nincs, mert fával/bármivel fűtenek, viszont a vízdíj emelkedik.
A 3 nagy mobil szolgáltató kb annyira versenyeznek, hogy a percdíjaik között filléres különbségek vannak.
Ugyanez nyugaton 10-40%-al olcsóbb, szolgáltató és előfizetései csomag függő.
Munkát, termelést nem rezsi ál-csökkentést.
Ja, még egy apróság, amikor a lakosságnak 10%-al csökkent, akkor 15-30%-al nőtt a nagyfogyasztóknak, ilyen a pékség, iskola, húsüzem, egyéb termelő és szolgáltató vállalatok és vállalkozások. Szerinted ezt le fogják "nyelni", nem, eccerű elbocsátanak, árat emelnek, megszűnnek, kivonulnak stb...
A gazdaság 7. negyedéve RECESSZIÓBAN van, ami azt jelenti, hogy a termelés nulla, zérus stb.

s 2013.04.19. 10:06:00

"így mindenki bele lett kényszerítve egy új, de logikailag olyan döntésbe, amiből kedvezőbb vég kifejlett semmiképpen nem alakulhatott ki."

'kedvezőbb végkifejlet', ha már írásra adtad a fejed.

Másrészt:
"És azt is tudom, hogy vannak emberek, akiknek az a havi 5-10 ezer forint igen is nagy segítség."
Akkor őket kell célzottan támogatni. Nekem, és még jó pár embernek van elég pénze, hogy kifizesse a fogyasztását. Azt, amit a szegényebbek esetleg nem bírnak, tőlük feltűnés nélkül be lehetne szedni. Az eredmény: az energia szektor nem halaszt el beruházásokat, fejlesztéseket, modernizálást, mert kb. a pénzénél van, és érvényesül valamelyest a társadalmi igazságosság. Ez így egy egyszerű propaganda akció, ami orbán népszerűségét hivatott növelni, a későbbi költségei pedig rád lesznek terhelve.

energiagorilla 2013.04.19. 10:07:22

Laza 4 bejegyzéses blog, mind egytől egyig zseniálisan együgyű.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 10:07:26

@De gustibusaut bene, aut nihil: Pedig már
Joszif Visszarionovics Sztálin is megmondta: Elvtársak, ne kövessük el azt a hibát, hogy bedőlünk a saját propagandánknak!

nemsirunk 2013.04.19. 10:07:53

@kennyking: Az embereknek a rezsicsökkentésnek hazudott áremelés nem teszik, és az ezzel járó beruházások és fejlesztések elmaradása. A versenyhelyzet megteremtésével járó valódi árcsökkenésnek és technikai fejlődésnek örülnének, csak ezt most éppen betiltják.

Veetee 2013.04.19. 10:08:55

@Blázser Bozsó: "Extraprofitja a Századvégnek és hasonlóknak van"

Forintosítsunk: "Három év alatt bruttó 4,7 milliárd forintot fizethet ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Századvég konzorciumának közvélemény-kutatásra, tanulmánykészítésre és tanácsadásra, írja a Napi Gazdaság..."

Az ÉMÁSZ (azért őket írom, mert nálunk ők szolgáltatnak) 2011-es mérlegbeszámolója szerint a 2011-es adózott eredménye 6,6 milliárd forint. Alig több, mint a Századvég támogatása. És mit csinál ezért a Századvég? Lóf@szt se...

2013.04.19. 10:14:29

@gombosg: Sajnos nincs igazad.
A bérek valóban magasabbak lehetnének, ha nem volna akkora az elvonás. De az államnak kell a pénzed. És innen visszacsatolnék az írásom első tételére: magasak az adók.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 10:14:32

@energiagorilla: Olvastalak párszor, jókat írsz...

2013.04.19. 10:17:22

@s: Esetleg arra lehetett volna rászorítani a cégeket, hogy költségcsökkentő beruházásokat hajtsanak végre, ezen keresztül árcsökkentést is. de ez nehezen propagálható a választóknak. És ugye most ez a legfontosabb.

nevem van 2013.04.19. 10:17:28

@Mária: Olvastam, de utoljára. Mármint ezt a blogot.
A szerző nevetségesen elfogult, elemi közgazdasági ismeretei sincsenek.

kennyking 2013.04.19. 10:19:10

@nemsirunk:
Én nem akarok vitatkozni senkivel sem, de biztos, hogy a versenyhelyzet árcsökkenést okoz?Eddig amit az állam a szabadpiacra bízott,ott elkezdtek emelkedni az árak.Én, személy szerint nem hiszek a szabad piacban.A korlátozott (államilag korlátozott) versenyben hiszek.A technikai fejlődés is jó dolog.Csak mivel a technika folyamatosan fejlődik, ezért sosem vehetjük a fejlesztést befejezettnek, tehát állandóan plusz pénzbe kerül az állandó fejlesztés.Csak egy példa.Adva van egy számítógép, aminek 10 fabatka az ára, de fél év múlva 5 fabatka.Úgy döntesz, vársz egy félévet és féláron veszed meg.De mire letelik a félév 12 fabatkáért egy sokkal jobbat tudsz venni, ( az 5 fabatkás már avult gép), amit félév múlva 6 fabatkáért megvehetsz.Tehát sosem lesz géped, ha mindig erre vársz.Ilyen ez az állandó technikai fejlődés.Sosincs vége és mindig fizethetsz érte.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 10:20:16

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ez volt eddig, és ez szűnik meg!

egy példa:

"A Dunamenti Erőmű a hazai beépített kapacitás közel egyötödét kitevő villamos teljesítményével és 1.000 MW hőszoláltatási teljesítményével Magyarország legnagyobb gáztüzelésű erőműve. Szabályozó képességével stratégiai szerepet vállal a hazai villamosenergia-rendszer ellátásbiztonságában.

A Százhalombattán található erőmű 2009-ben 2.631 GWh villamos energiát értékesített, továbbá a magyarországi rendszerszintű szolgáltatások közel egyharmadát adta.

A GDF SUEZ csoport környezeti politikájával összhangban, az elmúlt években számos korszerűsítés valósult meg. Az erőmű hat meglévő blokkja közül az egyiket úgy alakítja át, hogy hatásfoka 20 százalékkal nő. A Dunamenti Erőmű másik nagy projektje a termelésből kivont, elavult blokkjainak lebontása, amely környezetvédelmi, egészségügyi és biztonságtechnikai célokat is szolgál."

www.gdfsuez-energia.hu/tarsasagunkrol/gdf-suez-magyarorszagon/dunamenti-eromu

Blázser Bozsó 2013.04.19. 10:22:02

@kennyking: Igazán várhattál volna még egy újabb és olcsóbb számítógép megjelenésére :-)
mielőtt ezt kiposztolod...

2013.04.19. 10:28:02

@kennyking: Hihetsz az államilag szabályozott piacban, de a kankrét eset nem az.
Számítógépet meg olyat vegyél, amilyenre szükséged van.
A többi divat.

2013.04.19. 10:28:42

@Blázser Bozsó: Nem is vitáztam én ezzel, sőt, pont ez a bajom vele.

kennyking 2013.04.19. 10:31:20

@Blázser Bozsó:
Várhattam volna, de nem vártam.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 10:32:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: Bocsi, akkor csak félreértettelek... :-)

GranTorino 2013.04.19. 10:32:09

Na ezt jól beszopta mindenki.
Észre sem vettétek, hogy csak viccelt a posztoló.
Azért biztosan nincs olyan végtelenül buta, primitív és ostoba ember, aki ezt ez írást elhinné....

Ugye, ugye nincs?........

nemsirunk 2013.04.19. 10:35:07

@kennyking: Például a távközlésben a verseny és a külföldi tőke beengedése árcsökkenést és elképesztő fejlődést hozott. A mai technikai színvonalat az állami cég soha sem tudta volna elérni, ehhez nem volt elég forrása. És az árak: akkoriban egy telefon bekötéséért is 20-30ezer Ft-ot kellett fizetni (ami több havi fizetés volt akkor!), és még várhattál is rá 10 évet. Ehhez képest ma az akkori 30E Ft –ért (ami mára sok százezer lenne) mit kapsz és mennyi idő alatt? Ez a fejlesztés folyamatos, minden évben sok milliárdot tolnak bele. Ki tudná ezt fizetni a nagy multikon kívül?
Nem a totális szabadversenyt hiányolom én sem, hanem az államilag szigorúan szabályozott, de élő versenyt. Ahogy az Nyugat-Európában is van, és aminek révén az egész világon a legjobb életszínvonalat sikerült elérni azokban az országokban. Ki van ez találva, évszázadok alatt lett kicsiszolva, nem kell visszahozni az unortodoxiának nevezett kommunizmust, ez bizonyítottan működésképtelen.

2013.04.19. 10:37:04

Édesem, kétszer futottam neki a posztodnak, de az első benyomást írom: dehogy vezetsz te háztartást, fizetsz rezsit, szerintem boltba se voltál, csak ha anyu leküldött kifliért.
Írtam már valakinek (előfordulhat, hogy neked), mintha egy 12 éves gyerek okoskodásait olvasnám. Hatodikosoktól olvastam már jobbat. Sajnálom.

elwood 2013.04.19. 10:37:36

@GranTorino: kb. 1-2 millió ember hiszi el.

és a választásokat is ők fogják eldönteni.

kennyking 2013.04.19. 10:38:16

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Szerintem a téma érinti valamilyen szinten a szabadpiac/ szabályozott piac kérdést, de az tény, hogy ha az állam szabályozza a piacot, akkor az nem azt jelenti, hogy a vezér ki ad egy parancsot és azt a cégek végrehajtják, hanem meghatározza a kereteket, amelyek között a gazdaság szereplői mozoghatnak.Ilyen értelemben igazad van, mert a konkrét eset amiről szó van, az a " vezér kiad egy parancsot".Én másként értettem a szabályozott piacot.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.04.19. 10:40:17

Kedves poszter! Azt ugye tudod, hogy nincs ingyen ebéd?
Mi lesz a következménye a "rezsicsökkentésnek"?
Pl. kivonulnak a szolgáltatók, a kutya sem fogja karbantartani, fejleszteni a közműveket.
Másik variáció, hogy jövőre sikerül leváltani ezeket a neokommunista gazembereket és a következő kormány félbeszakítja ezt a félig sztálinista, félig horthysta cirkuszt, akkor meg olyan áremelések jönnek, amilyet életedben el nem tudtál képzelni.
A kommunista rendszerek az emberek lustasága, kapzsisága és önzése miatt, mely tulajdonságok biológiailag kódolva vannak, eleve működésképtelenek.

kennyking 2013.04.19. 10:42:51

@nemsirunk: Egyetértek , erre gondoltam én is.( Már ami a versenyt illati).Bár a harminc évvel ezelőtti távközlést összehasonlítani a maival ( árakat, minőséget,lehetőségeket, stb)nincs sok értelme.
Az unortodoxia meg messze van a kommunizmustól, gyakorlatilag semmi köze hozzá.

szekertabor · provo.blog.hu 2013.04.19. 10:43:17

Engem csak az érdekel, hogy nálunk miért magasak a rezsiköltségek? Miért magasabbak (Euróban), mint az európai államok többségében, és miért magasabbak (vásárlóerő-egységben), mint az európai államok túlnyomó többségében?
kp.hu/elektromos-aram-aranak-osszehasonlitasa-europaban/

@saks: És miért nekem kellene kitermelni ezt a magasabb árat? Az rendben van, hogy nincsen ingyen ebéd, de miért kell drágán ebédelnem? Persze hogy a szolgáltatók megpróbálnak visszaütni, ha nem adhatnak el valamit drágábban a magyaroknak, mint máshol, de ez szimpla árharc. Egyet biztosra vehetünk, Magyarországon még lakossági fogyasztónak egyedül nem sikerült lealkudni a rezsiárakat. Talán eleve összefogással kellett volna nekilátni az áralkunak. A lakosság legszélesebb körű összefogását pedig úgy hívják, hogy állam.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 10:50:44

@szekertabor: Mint az általad mellékelt ábra is mutatja nem magasabb, épp a középmezőnyben vagyunk. Amit Te félrenéztél az az, hogy az első oszlopban a 4327 Ft van összehasonlítva a 22,9 Euróval. :-)
A második oszlopban látod, hogy pont nem drága, hanem ezzel szemben olcsó, a harmadik oszlop meg azt mutatja, milyen kevés a fizetésed.

Bolsi Buster 2013.04.19. 10:50:55

Ivesen fosom le mit gondol a rezsiről Gyurcsány, Bajnai meg Mesterházy.

kennyking 2013.04.19. 10:52:43

@szekertabor:
" És miért nekem kellene kitermelni ezt a magasabb árat? Az rendben van, hogy nincsen ingyen ebéd, de miért kell drágán ebédelnem?"
Azért mert mégis van ingyenebéd.És azt valakinek ki kell fizetni.( Szerinted a szolgáltatók mennyiért ebédelnek?)

SemBoga 2013.04.19. 10:55:30

"Valóban nem a legjobb módszer megterhelni a szolgáltatókat, de a nyílt lehúzás elleni kampánytéma szerintem nem rossz,"

kedves posztoló - be tudnád mutatni (esetleg bizonyítani), hogy nyílt lehúzás volt eddig az állam által megszabott energiaár? mert én nem tudom, mert senki nem mond számokat, nem készít és tesz közzé kimutatásokat, amivel alá lehetne támasztani a kormánypropagandát

Blázser Bozsó 2013.04.19. 10:59:40

@szekertabor: Namégegyszer:

"És miért nekem kellene kitermelni ezt a magasabb árat? Az rendben van, hogy nincsen ingyen ebéd, de miért kell drágán ebédelnem?"

A gázt ugyanannyiért kapod a Putyintól. Őt meg valamiért nem hatja meg, hogy nálunk a politikusok nem hajlandók a lopást abbahagyni.

Ez elég nevetséges érv a gázár tárgyalásokon.

A fizetésed viszont pont ezért a negyede annak iminek kéne lenni, mivel az elmúlt (nem nyóc, hanem)20 évben ezek a politikusaink és oligarcháik nagyjából 50 ezer milliárdot (az államadósság majdnem háromszorosát) utalták ki offshore bankokba, különféle állami támogatások és egyéb kiváló üzleti megoldásokon keresztül. Na ezért drága a gáz nálunk. A fizetésedhez képest.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 11:02:33

@SemBoga: Nemrég olvasható volt, hogy a bíróság rákérdezett arra, hogy mi alapján számolták ki a 10%-al alacsonyabb gázárat a MEH, és kérte az energiahivatalt, hogy mutassák be a számításaikat. Erre azt felélték nem volt ilyen számítás, a hasukra ütöttek.

karchasz 2013.04.19. 11:02:49

Hogy miért nem tudunk örülni, azért mert ez látszatintézkedés, és a sok marhának szól aki be is szopja, ha igazán rezsit akarna csökkenteni a kormány, vagyis pénzt hagyni a zemeberek zsebébe, akkor arra adna kis kamatú hitelt, hogy nyílászárót cserélj, szigetelj, izzót cserélj, hogy egész kicsiben is gondolkodjunk. Az el nem fogyasztott energiát nem kell majd kifizetni a választás után sem, de az ár elég gyorsan vissza fogja totnázni magát, ha marad ez a banda, ha nem...

Bolsi Buster 2013.04.19. 11:06:51

@SemBoga: Ugyanannyira ahogy arról sem hoz senki számokat hogy mennyit kerestek a szolgáltatók az elmúlt 10 évben, meg arról sem milyen szar lesz nekik most.

JumboJet 2013.04.19. 11:09:03

@EMU: Kedves EMU! Teljesen egyetértek a posztírót észhez téríteni szándékozó soraiddal. Azonban, a helyzet az általad vázoltnál még rosszabb, hogy ne mondjam, pofátlanabb. A számla teljes összegének nem 2/3-a, hanem mindössze 1/4-e megy a szolgáltatónak. 3/4-e már most is az államnak. A lakossági energiaszolgáltatás - a Fidesz által is elismerten - veszteséges. A nyereséget az ipari fogyasztókon keresik meg.
Így aztán még ordasabb hazugság a csekkre nyomtatptt -10%-kal kempányolni, ami azt sugallja, a számla végösszege csökken majd 10%-kal.
Szóval, vissza a posztoló példájához.
a dolog nagyon egyszerü:
Er legeyn a régi ténylegesen a szolgáltatónak fizetett rész. Eu legyen az új. Mivel csak ezen van a 10%, így 5000 Ft megtakarítás esetén: 5000=Er-Eu=Er-0,9Er=0,1Er. Ebböl Er=50 000Ft. Ennyinek kellett tehát lennie a a régi energiarészletnek a végösszegböl. Mivel ehhez jön 3/4 számlarész adó, így
a teljes számlaösszeg 5000 Ft-os megtakarítás esetén: 4*50 000=200 000 Ft.
Tehát, aki 5000 Ft-ot takarít meg, annak 200 000 körül van a havi villanyszámlája. (a példa áramszolgáltatói adatokon alapult.) Én a 40nm-es legénygrazonomra 4-5000 Ft villanszámlát fizetek....
Tehát a posztíró teljesen bolnod - pláne, hogy még 10 000 Ft-os megtakarítást is melít -, mint az Te is és sokan mások itt helyesen látják. Aki tehát ezen 5000-et spórol, annak 200 000-es villany- (köszmü-) számlája van, és annak pont kevéssé számít 5000 Ft spórolás.

csárli hárper 2013.04.19. 11:13:20

"És azt is tudom, hogy vannak emberek, akiknek az a havi 5-10 ezer forint igen is nagy segítség."

akik ennyit fogyasztanak azoknak kurvára nincs szükségük erre az összegre, az átlag gipszjakab egy év alatt spórol talán ennyit.
parasztvakítás ez az egész rezsimcsökkentés...
arról nem is beszélve hogy a péknek 11% emelkedett a villany és gáz ára.
na kinek fog többe kerülni a péksütemény? természetesen átlag gipszjakabnak...

Blázser Bozsó 2013.04.19. 11:17:00

@Puskát kellett volna hozni: Talán azért nem, mert mást mutatnak mint amit a kormány mond, de ezek teljesen publikus adatok, felmész bármelyik szolgáltató oldalára megkeresed és elolvasod az üzleti jelentésüket az adott évről:

Itt az egyik például: www.gdfsuez-energia.hu/media/download/gdfsuez-energia-uzjel-2009.pdf

8. oldal:
Üzleti eredmény:
2008: -1 701 Milliárd Forint
2009: -5 134 Milliárd Forint

Adózás előtti eredmény:
2008: 1 435 Milliárd Forint
2009: -3 194 Milliárd Forint

És így tovább...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.04.19. 11:18:51

Az index címlapra csak ilyen kormányellenes idegenszívű blogbejegyzések kerülnek ki... öööö... ja nem.

A blogbejegyzést most nem méltatom válaszra, remélem csak ironizált a szerző.

biobender 2013.04.19. 11:18:54

@szekertabor: "Engem csak az érdekel, hogy nálunk miért magasak a rezsiköltségek? "

Jo kerdes. talan valaki felteszi majd a fityiszben is? ja, nem, azt azonnal kirugnak.

turbocat 2013.04.19. 11:22:28

mennyé maá a hülyeséggel, kicsiköcsög......, a fizetésedet mennyivel tornásznát le, te kapitális barom ??
inkább azért verd a nyálad, hogy normális bérek legyenek, amiből a rezsit ki lehet fizetni !!!
de lehet, hogy neked van kecskéd......., húzd a farkadra, barátom !!!

Bolsi Buster 2013.04.19. 11:22:46

@Blázser Bozsó: Sikerült belinkelni a válság idejét? Népszava nyomatja ezt körlevélben?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.19. 11:24:14

Megkérdezném azt a sok rohadt sok embert, aki szerint semmit sem számít a havi 5000 Ft-os csökkenés, nem fizetné-e be a számláimat? Ha már annyira rohadt mindegy nekik....

Blázser Bozsó 2013.04.19. 11:27:19

@Puskát kellett volna hozni: Ha nem vetted volna észre válság van már egy ideje... és ennek sajnos ennek Kedves Vezetőnk sem tudott véget vetni...

2013.04.19. 11:28:12

@kennyking: Ha a szabályozás azt jelenti, hogy az árkartellt tiltják, hogy a túlzott erőfölény kialakulását gátolják, akkor az megvan nyugaton is, ahol szabadversenyesnek nevezik a kapitalizmust.
de egy életből lopott példa: Angliában az E-ON a hűséges vásárlóinak épp visszatérít...
Tavaly áremelés volt, minden szolgáltató meglépte. Most kiderült, ez nem volt ilyen mértékben szükséges. Szóval folyik a verseny...

2013.04.19. 11:31:34

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): semmit sem számít a havi 5000 Ft-os csökkenés, "

Az számítana. De nem lesz annyi.
Neked mennyi az össz közüzemi számlád?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.19. 11:32:35

@Blázser Bozsó: Az egész világon csökkentek a gázárak, amióta az exxon nekiállt a palagáz kitermelésnek. (Magyarországon is)
Csak itthon nőttek az árak, annak ellenére, hogy egyre nagyobb arányban saját gázt használunk. Ez nem Putyinnak köszönhető, szerintem nem is tud róla.

citrix 2013.04.19. 11:36:25

Milyen megható,vannak emberek/ze,berek akiknek igenis számít havi 5-10 ezer forint megtakarítás a rezsiszámlákon.Szerintem pont annak nem kellene egy kanyi fillérrel se csökkenteni a rezsijét,akinek 50-100 ezer forint havonta a számlája.Ennyiből medencét fűt vagy egy kisközséget befogadni képes szaunát ütemeltet.Nekik mi a pirosfenekű makimajomnak kell a "rezsicsökkentés"?

nem várt fordulat 2013.04.19. 11:41:34

még ez a blog. 4 bejegyzés, és mindegyik arról szól, hogy történik valami, vak is látja, de nem, a posztoló szándékosan ellenébe megy. mire jó ez?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.19. 11:42:41

@citrix: Egy 3 szobás családi ház (vidéken a házak 90%-a) rezsije olyan 50 eFt körül van télen. Ez egy két gyerekes család alap élettere.

Makkasz 2013.04.19. 11:46:31

"Lealkudta az árakat" lol.
Jogszabályban meghatározta azokat, nem törödve semmivel.
"odaszólt nekik az állam" lol
A maffiakormányt akartad mondani? Állami mobilcég, ezen röhög a fél világ.

Te vagy az barátom, akinek megvédték a nyugdíját. Az ügyeletes mindent elhivő balfasz, akinek az apukája a viktorka.

2013.04.19. 11:47:58

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): rezsije olyan 50 eFt körül van télen.

És miért csak télen? nyáron nemszámít a csökkenés? Ha csak télen, akkor éves átlagot számolva nem jön ki az ötezer!

Blázser Bozsó 2013.04.19. 11:48:18

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): És még csökkenni is fog a gáz ára, egyesek szerint akár a felére negyedére is visszaeshet a palagáz kitermelés és a várható gázhidrát kitermelésnek köszönhetően, mások máshogy látják. Nekünk viszont (sajnos) hosszú távú szerződéseink vannak az oroszokkal...Ettől persze jöhet még más kereskedő is, a piac nyitott, a gáz meg az oroszoké jellemzően Európában ...

"Csak itthon nőttek az árak" - most akkor nőtt vagy csökkent ? Nem, is volt rezsicsökkentés ?

... ÁFA....

Azért használunk nagyobb arányban itthoni gázt, mert csökkent az össz-fogyasztásunk.
A hazai termelés meg gondolom változatlan.

Ha gáz, akkor Putyin. Nem hülye a faszi. Már a Magyarországi palagáz kitermelési jog is az övé.

Az amerikai gázkitermelés annyiban fog begyűrűzni, hogy ha saját magukat ellátják, a kereslet globálisan csökken. Ez lesz árcsökkentő hatású. Meg még ki tudja mi jön még az energetikában...

saks 2013.04.19. 11:51:32

@szekertabor: na akkor ez úgy történne a gyakorlatban, hogy összeszedek néhány olyan szakembert, aki ismeri az adott üzletág minden részletét - folyamatokat, összegeket, technológiákat, külső/belső infókat, stb - és alkotnak egy ideális folyamatábrát, amiben szerepelnek a lehető legkisebb elfogadható összegek/árak ÉS a törvényi szabályozást megpróbálom az ideális folyamatábrában foglaltak felé közelíteni, hogy kiküszöbölhessük a cégek által alkalmazott "anomáliákat".
De ez tisztán szakmai-szakpolitikai munka, ami nehéz és lassú, míg ezzel szemben a rezsicsökkentés parasztvakítás.

Fullánkos Algol 2013.04.19. 11:54:09

Ha a pártunk lop, azt nyilván a népért teszi, ha a gonosz imperialisták dógoznak, az meg nyilván lopás, tudjuk. És egyébként is vissza a május elsejei szentmiséket, meg az egyforintos sztk-trabantot!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.19. 11:55:01

a cím a legjobb az egész posztban.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 11:57:17

@saks:
"hogy összeszedek néhány olyan szakembert"
ezzel szemben a mai gyakorlat:
"hogy összeszedek néhány olyan szarembert,"

Dour ® 2013.04.19. 11:59:12

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Te tényleg egyszerű vagy. A rezsicsökkentés nálad néhány ezer, amit az "egyéb" fogyasztókra vernek, mint pékség, tejüzem, stb, tehát ők rajtad fogják behozni, ami neked többszöröse lesz a rezsicsökkentésednek.
Te faéh.

2013.04.19. 12:00:07

@kennyking: Talán pont azért kéne a nyereséget otthagyni a szolgáltatónál, hogy fejlesszen.
Mondanék egy párhuzamot:
Anglia, British Telecom: Gyakorlatilag a telefonvonalakat uralta korábban, ezért erre építette szolgáltatásait: TV, internet -leszakadóban
Sky: műholdon keresztül közvetít, -növekszik
Virgin: optikai kábel: veri a másik kettőt

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 12:13:57

azert durva, hogy majd' negyed szazaddal kadar halala utan meg mindig ennyien vagynak ra:-)

citrix 2013.04.19. 12:14:36

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Igazad van,ennyi a 3 szobás családi ház rezsije okt.közepétől ápr. közepéig amennyiben minden helységet kifűtenek legalább 23 fokra gázzal éa a ház nincs valami tökéletesen szigetelve (köszönőviszonyban sincs a passzív ház hőháztartásával).Mindez az év felében,a tavasztól őszig nem kell fűteni.Másik:a 27%-os áfa ami néhány éve 15% volt az energiahordozókon,az miért nem fáj a miniszterenökúrnak,azt nem a magyaremberek fizetik meg?Mellesleg olyan roppant hasznos célokra mint stadionok építése.

is 2013.04.19. 12:15:21

@poszt: már sokan leírták előttem: aki csak a hóvégi párszáz forintos megtakarításig lát, az 0 3,60-as kádrái kenyérnek is örülne. szimplán hyülét csináltál magadból ezzel a poszttal.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.04.19. 12:28:57

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Ezzel szemben a UK-ban az adó mértéke 30 % a munkabéren, míg Magyarországon 55%."

Én úgy tudom 33% a királyságban, és 59,5% otthon.

Blázser Bozsó 2013.04.19. 12:32:37

@citrix: A stadionok fontosak, hol focizna az a 22 botlábú focistánk, és különben is mi lenne azzal a 300 nézővel?

Zoxo 2013.04.19. 12:42:27

Ha a szolgáltatók csökkentik a karbantartásokat, ha visszafogják a beruházásokat, ha elbocsájtanak, az biztosan mindenkinek "nagyon jó" lesz!

GranTorino 2013.04.19. 12:46:29

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Szóval neked egész évben 50,000 a villany meg a gáz együtt?...

Szerintem hagyd most egy darabig a számítógépezést, és szigeteld le a házadat!

Blázser Bozsó 2013.04.19. 12:59:26

Nálam durván 350 m2 a családi ház, 8 szoba, 3 fürdő, garázs, pince, stb.

Havi gázfogyasztás 13 000 Forint (*)
villanyszámla havi 18 000 Forint

* 11 hónapban ennyit fizetek évi egyszeri leolvasás és elszámolás, az elszámolón is durván ennyi van.

Vízdíj havi 10 000
Internet 8000

Bolsi Buster 2013.04.19. 13:03:13

El kéne lassan dönteni hogy túl keveset lehet megspórolni a rezsicsökkentéssel, tehát kell még, vagy hagyni kell a fenébe mert jön a kőkorszak és az országot felvirágoztató szolgáltatók haragudni fognak.

Mondjuk mindegy is mert a harci faszt már cumizzátok így is úgy is.

veny 2013.04.19. 13:04:02

Háromhatvanas kenyér lesz-e?

kotyomfitty 2013.04.19. 13:33:59

En tudok jot is mondani!

Vizumot intezunk kivandorlashoz, es most latom csak, hogy a legkisebb gyerek szines-szagos anyakonyvi kivonata tobbnyelvu! Igy nem kell rola forditast csatolni, megusztunk par ezer Forint kiadast.

Kossz, Orban!

das boot 2013.04.19. 13:42:18

"Egész nap a gép előtt belefutok annyi butaságba, hogy olyan érzésem támadt, néha rendet kell rakni. Mivel rajtam kívül sok mindenki nem értékeli inkább ide írom, mint a közösségi oldalakra."

Basszus ha már blogolsz, előtte tanulj meg magyarul. Hogyan lehet két mondatban ennyi hibát véteni?

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.04.19. 16:44:05

Délután egy élelmiszerbolt előtt.
Kicsinyke pult, fidesz és rezsicsökkentés feliratokkal.
Mellette pár ember.
Már attól kis híján összekarmolom magam, hogy látom: van aki odamegy és aláírja. De...
Bemegyek a boltba, kijövök a boltból, elmennék a pult mellett.
Öreganyó, kezében egy mappával megállít: írjam alá, hogy támogatom a rezsicsökkentést.
Korára való tekintettel meg merem kérdezni: tud-e valamit Rákosi elvtársékról? Ha igen, nem emlékezteti-e valamire ez az egész cirkusz, amiben aktívan részt vesz?
Mire elkezd magyarázni. Hogy a Viktor micsoda jó, ember, milyen okos, rendes és majd meglátja mindenki, hogy mennyire igaza van! És hogy micsoda nagy hazafi! És ...
És hogy hasonlíthatom én ezt a rendszert a Rákosi-féle elnyomáshoz?
Érdekes: a "Térdre csuhások" Viktorra nem emlékezett. Papcsák elvtársról sem hallott. Lézer Janiról sem. Furcsák az emberek. És némelyik hihetetlenül buta.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.04.19. 16:48:35

@Zoxo: még jobb, ha kivonul a nemzetközi karvalytőke! Akkor ugye mindent újra állami kézbe lehet venni, amire a fidesz alkotmányosan is ráteheti a kis hamvas, tiszta kezecskéit és... Ja, hogy lassan az ország felének nincs munkája és akinek van, nagyrészt azok is a létminimumon vegetálnak? Sebaj! De legalább elmondhatjuk, hogy havi ezer forinttal csökkent a rezsi!

antiprogpaganda 2013.04.20. 01:44:49

@karacsi_maci: Pont erre! Csak kíváncsiság.

antiprogpaganda 2013.04.20. 01:48:06

@Baldrick68: Igen, én is a megújuló irányba mennék a legszívesebben, de egyszer ebbe már belekezdtek, és a szemem láttára baszták széjjel a milliárdos támogatásokat zsebekbe gyűrve. Ezzel az energiacella dologgal is ez lesz.

antiprogpaganda 2013.04.20. 01:55:40

Látom van aki észre vette, hogy nem kell szentírásnak venni a postjaimat, félig vicc. Jól bevált taktika, ha mindig ellenzéket játszol, többet tudhatsz meg, mint ha beállsz a tömeg mögé kántálni..

Nem kicsi gyerek vagyok, főleg nem viktorka fia, de olyan aranyosan háborogtok, hogy rendesen jól esik ennyi kommentet olvasni, köszönöm a megtisztelő, építő jellegű hozzászólásokat. A fikázást viszont felejtsétek már el, véleményetekre vagyok kíváncsi, nem akarok én senkit sem meggyőzni semmiről. Aki a blogcímet nem érti, az a viccet sem érti, sajnálom.

Tudom, popszakma az egész rezsi ügy, viszont ahogy a kommentekből is kijön, mindennek van előnye, élvezzük azt, mert tényleg semmire sem számíthatunk ilyen negatív hozzáállással.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.30. 12:15:21

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Majd ha anyu hazajön, kérdezzétek meg Tőle is, de gyanítom, hogy Ti is havonta fizetitek a rezsit.

@GranTorino: Tudod mit jelent az a szó, hogy "Télen"?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.30. 12:18:45

@Dour ®: Én vagyok egyszerű?
Látod, te a veszteség kompenzálására egyetlen választ ismersz: Áremelés. Hála istennek a piac nem így műkszik.

Amúgy továbbra sem látom be miért lenne az egyetlen járható út az eddig be (NEM) vállt évenkénti 15-20% -os áremelés csak mert alapon...

2013.04.30. 14:12:30

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Na, kicsit csiszoljunk azon a faéken: nem csak Magyarország a világ.
Például a fizetésem hetente kapom, vizet éves átalányban fizetek. és a gáz valamint a villany feltöltős.

2013.04.30. 14:18:00

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Senki nem az áremelés mellett lobbizik. Te tényleg nagyon egyszerű vagy!
Arról van szó, hogy a gazdaság nem fog beindulni az energiaárak lakossági csökkentésétől. Hogy a szolgáltatóknak, ha nincs fedezete fejlesztésre, akkor azt fogja hanyagolni, a nyereséget kiveszi.
Ha ismernéd a hatályos törvényt Magyarországon, tudnád, hogy vállalkozás vezetőjeként nincs más lehetőséged, mint nyereséget produkálni. Különben a NAV megbaszhat. Kivéve, ha fideszes főmufti vagy.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.30. 14:33:48

@Könnyen elkaptuk, uram!: "nem csak Magyarország a világ."

Szerintem rajtad kívül mindenkinek egyértelmű, hogy Magyarországról beszélünk.

A Válasz elől viszont ügyesen kitértél.
Azt, hogy a gazdaság mitől indul be, Náladnál okosabb emberek számára sem világos, de az elmúlt évtizedek tapasztalata alapján kijelenthetjük: A folyamatos áremeléstől nem fog. Szóval ideje más irányt venni.

És kérlek értsd meg, hogy az sajnos nem vitaképes érv, hogy: "De egyszerű vagy!". Főleg, ha más nem is nagyon van a tarsolyodban.

A gazdaság fellendülése és a szolgáltatók profitja két külön dolog. Olyan nincs, hogy egy halódó gazdaságban egy réteg folyamatosan csak profitál. Az ő érdeke is a gazdaság beindulása. Mint mindenkinek, Nekik is a minél több fogyasztás, és az ezen realizált minél nagyobb haszon a céljuk. Ami pont ellentétes a lakosság érdekével.

És olyan nincs, hogy nem fejlesztünk, mert nem vagyunk nyereségesek. Ez pont fordítva működik! Ha nem fejlesztesz, nem leszel nyereséges. Ez mindenhol így van, a péktől kezdve az autószerelőig. Már rég túl kellene lennie azokon a fejlesztéseken, amikkel lehetséges lenne a csökkentett áron történő szolgáltatás.

2013.04.30. 14:55:39

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Az egész világon csökkentek a gázárak, amióta az exxon nekiállt a palagáz kitermelésnek. (Magyarországon is)"

Idézet tőled. Az egész világ nem Magyarország. Csak nem működik az a faék, hiába egyszerű.

2013.04.30. 14:59:57

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): A Válasz elől viszont ügyesen kitértél.
Azt, hogy a gazdaság mitől indul be, Náladnál okosabb emberek számára sem világos, de az elmúlt évtizedek tapasztalata alapján kijelenthetjük: A folyamatos áremeléstől nem fog. Szóval ideje más irányt venni. "

Nem, nem tértem ki. Csak te nem értetted. A lakossági áremelés nem megoldás gazdasági problémákra. Közben emeli a fidesz a nagyfelhasználóknak az energia árát. Tehát minden , amihez kell áram vagy gáz, drágább lesz. Vagy az előállítása, ilyenkor költséget máshol spórol a vezető (például munkabér), vagy az ára lesz drágább.
Az amgliai péda arra jó, hogy rámutassak, a versenyhelyzet a szolgáltatókat vagy a minőség javítása irányában( Virgin), vagy az árverseny iráűnyában mozdítja el(E-on).

2013.04.30. 15:03:11

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):És olyan nincs, hogy nem fejlesztünk, mert nem vagyunk nyereségesek. Ez pont fordítva működik! Ha nem fejlesztesz, nem leszel nyereséges. Ez mindenhol így van, a péktől kezdve az autószerelőig. Már rég túl kellene lennie azokon a fejlesztéseken, amikkel lehetséges lenne a csökkentett áron történő szolgáltatás."

Nem. Kis közgazdaságtan: a fejlesztés forrása a megtermelt nyereség.
Ha nyereséged nem fedezi a beruházás megtérülését, nem fejlesztessz, mert nem az a cél, hogy hosszú távon veszteséget termelj!
A hitel ugyanez, pepitában.
A felvett hitel visszafizetése a nyereséged csökkenti. Közvetve: a költségek kifizetése után , ha marad valami, az a nyereség.ű
Közvetlenül: a hitel kamatát a nyereségedből írod le.
süti beállítások módosítása